Saturday, 18 June 2016

JAMU JALINAN CINTA JSD MURAH JAMU LEPAS BERSALIN


1 BOTOL RM48 TAK MASUK POSTAGE

BERMINAT?
SMS/WATSUP "JJC" KE 014-9130342

*NAK MURAH JOM JOIN AHLI*
*FREE CONSULTATION*




Ramuan herba:
madu, belut, ikan haruan, dan rempah ratus wanita seperti manjakani, kacip fatimah, lempoyang, kunyit putih dll… mengandungi 43 jenis ramuan

Cara penggunaan:

**BERPANTANG BERSALIN NORMAL/CEASER/KEGUGURAN KANDUNGAN LEBIH 3 BULAN**
– 2 biji selepas serapan dan 2 biji malam selepas makan malam ( 6ptg ) untuk botol pertama
– 1 biji selepas serapan dan 1 biji malam selepas makan malam ( 6ptg ) untuk botol ke-2&3
– 1 botol jamu utk 10 hari, bekalan 3@4 bottol utk dlm pantang
** Jamu di makan selepas perut diisi.

**BERPANTANG AKIBAT KEGUGURAN KANDUNGAN KURANG DARIPADA 3 BULAN**
{2 botol JAMU JALINAN CINTA – tempoh berpantang 30hari}
– 2 biji selepas serapan dan 2 biji malam selepas makan malam ( 6ptg ) untuk botol pertama
– 1 biji selepas serapan dan 1 biji malam selepas makan malam ( 6ptg ) untuk botol ke-2
** Jamu di makan selepas perut diisi.


Memang..sedih dan agak sukar menerima takdir bahawa bayi yang dikandung telah tiada..namun INGATlah...sayangi diri puan2... jagalah kesihatan sebaik mungkin..mari selusuri maklumat dan info ini..

BERPANTANG SELEPAS KEGUGURAN

Tahukah anda bahawa berpantang untuk wanita yg keguguran adalah lebih serius dari berpantang wanita yg melahirkan anak samada secara normal mahupun melalui pembedahan.

Perumpamaannya, keguguran itu bolehlah diibaratkan sebagai gugurnya buah muda dalam keadaan paksa dan belum masak. Sudah tentu xsempurna sifat dlm situasi 'terpaksa' ini byk keburukannya. Manakala buahyang masak itu sempurna kerana menjalani proses semula jadi dan gugurnya secara natural/normal.

Janganlah anda mengambil sikap acuh tidak acuh atau menganggap remeh soal berpantang selepas keguguran ini kerana AKIBATNYA , anda mungkin mengalami masalah TEKANAN EMOSI, MASALAH KESUBURAN, KETIDAK SEIMBANGAN HORMON, BENGKAK & BISA PADA OTOT PERANAKAN, KEDINGINAN SEKS dan lain2.

Anda yg tidak menjaga diri sebaiknyกa sewaktu berpantang juga dikhuatiri berhadapan dengan situasi;
~ keguguran berulang
~ sukar untuk hamil kembali
~ lemah syawat yg membawa kepada kedinginan untuk 'bersama'
~ bentan/bengkak peranakan
~ mudah letih, lenguh , sakit2 badan
~ tekanan emosi melampau yg boleh mengakibatkan 'meroyan'
kelihatan tua dari usia sebenar
~ risiko menghidap penyakit berkaitan rahim spt cyst, fibroid, kanser serviks dll

JADI APAKAH YG PATUT DILAKUKAN SEMASA BERPANTANG KEGUGURAN???
* berpantang sepenuhnya seperti wanita bersalin, elakkan pemakanan berunsur sejuk seperti berais, sayuran dan buahan sejuk seperti timun, labu dll
* elak berada dalam kedaan sejuk seperti kawasan ber angin, bilik hawadingin ( sebaiknya berstokin, memakai baju sejuk atau berselimut)
* bagi yg keguguran pada usia janin KURANG 3 BULAN, berpantang melakukan seks selama 30 hari, makala bg keguguran usia janin LEBIH 3 BULAN pantang hubungan kelamin bagi tempoh 44 hari.
* elakkan mengangkat barang berat dan pergerakan terlalu aktif seperti berlari, menaiki tangga sepanjang tempoh berpantang.

# demikianlah sedikit sebanyak info tentang BERPANTANG KEGUGURAN yg dapat ct paparkan secara ringkas, semoga sedikit sebanyak dpt kongsi ilmu ngan anda semua.
# dari sudut pemulihan dan kesihatan rahim, ct sgt syorkan anda mengambil JAMU JALINAN CINTA (JJC), juga dikenali sebagai jamu bersalin bagi merawat rahim anda.  

KHASIAT JAMU JALINAN CINTA:-
 mengeluarkan darah2 kotor dalam badan spt darah nifas,
– membuang angin dari dalam badan
– bersifat melancarkan peredaran darah,
 membanyakkan air susu untuk ibu-ibu yang menyusukan anak
 mencepatkan luka2 kering dan sembuh
 mencegah daripada terjadinya sel-sel kanser dengan mematikan kuman-kuman dan unsur-unsur penyebab kanser
 menyembuhkan luka2, kudis/bisul, jerawat, kayap, dan nanah
 memperbaiki tisu-tisu dalam badan dan menggantikan sel-sel darah baru
 membantu masalah haid yang berpanjangan akibat masalah hormon
– menyembuhkan luka-luka dalaman selepas pembedahan
 menyuburkan rahim dan membantu mematangkan sel-sel telur di dalam ovari

PERHATIAN:
~jika bayi menyusu badan, jika terdapat gumpalan taik mata pada baby, ibu dinasehatkan berhenti dahulu dari terus memakan jamu tersebut kerana baby panas.. baby hendaklah dinaturalkan kembali dgn air suam atau air kosong.
~1 minggu pertama habiskan antibiotik hospital. tetapi disebabkan selalunya lepas bersalin sehari ke dua hari wanita bersalin akan diserang sejuk2.. sudah boleh seperti yang disarankan dgn bezakan waktu makan ubat dan jamu jarakkan 2 jam. sewaktu baby kuning minta relax dulu jika bf.. jika tak bf boleh makan seperti biasa.


– JAMU JALINAN CINTA ni bukan hanya utk org lepas bersalin sahaja…
 JAMU JALINAN CINTA juga boleh dimakan oleh setiap wanita & anak dara utk menaikkan seri wajah…
– JAMU JALINAN CINTA juga boleh dimakan oleh anak dara terutama anak dara yg mempunyai masalah seperti jerawat yang kritikal, parut diwajah/kulit badan, mengalami luka dalaman…

Ini kerana JAMU JALINAN CINTA dirumus khas dengan ramuan ikan haruan,belut dan gamat dimana ia mampu melicinkan kulit dan menggebukan serta menghapuskan jerawat.

INFO

JAMU JALINAN CINTA Bukan utk wanita yg tgh berpantang je tau!!sesuai juga pada WANITA@ ANAK DARA yg mengalami masalah berikut :
~ Jerawat Batu
~ Jerawat bernanah
~ Bisul pd wajah atau bdn
~ Kulit muka kasar seakan berpasir
~ Mengalami luka
~ Period yg dtg bpnjgn xbhnti
~ Sakit kulit / kudis
~ angin dlm bdn,
~ pembuangan tak lawas

khasiat dalam ramuan jamu jalinan cinta:-
>> Gamat
gamat mengandungi protein, karbohidrat, zat galian dan asid lemak yang tinggi. EPA dan DHA adalah asid lemak yang mampu melambatkan proses degenerasi sel dan mengurangkan kerosakan sel. Kajian saintis membuktikan gamat penawar alternatif untuk penyakit kencing manis, jantung, darah tinggi, artritis, kulit, resdung dan jangkitan virus. Gamat juga kaya dengan `cell growth factor’ yang mempercepatkan pertumbuhan sel baru yang rosak. Kolagen di dalam gamat adalah tinggi sebanyak 92% untuk memerangi kesan penuaan dan kemerosotan prestasi sel di dalam badan manusia.

>> Madu
Membantu meningkatkan kadar serapan kalsium dalam badan, meningkatkan hemoglobin serta mencegah dari serangan anemia. Madu juga mempercepatkan lagi proses penyembuhan dan merupakan sumber tenaga yang hebat dan semulajadi tidak seperti gula pasir yang memudaratkan Madu didapati kaya dengan sumber mineral dan vitamin yang memberikan khasiat penting dalam tubuh manusia, oleh kerana itu madu dapat memberikan kekuatan dan keseimbangan kepada tubuh badan kita, memulihkan sel-sel urat besar, membantu melancarkan perjalanan di mana darah2 beku dapat dipulihkan semula, membersihkan lapisan darah, menghilangkan rasa kebas-kebas, mengurangkan tekanan darah tinggi serta memulihkan dan meransang kembali tenaga batin bagi yg mempunyai masalah tersebut.Selain itu, madu mempunyai khasiat dalam memudahkan proses penghadaman, memberikan berat badan yang seimbang dan juga sangat baik untuk wanita selepas melahirkan dan ketika datang haid.

>> Belut
Mengandungi protein, sodium, omega-3, omega-6, vitamin A,C,E (Alpha Tocopherol), Thiamin, Niacin, Vitamin B6,Folate, Vitamin B12, Zat besi, magnesium, potassium, Zinc, Mangan dan Selenium. Belut mempunyai khasiat dalam memberikan stamina, meningkatkan kolestrol baik dalam badan,mengurangkan tekanan darah dan cegah risiko arthritis. Ia juga bermanfaat dalam memperbaiki penglihatan, perkembangan fungsi saraf pusat, menormalkan tekanan darah pada otak, dan mengurangkan risiko diabetis jenis 2. Dengan kandungan omega-3, belut dapat menghalang peningkatan tahap glukos dalam badan. Ia juga mampu memberikan kesihatan pada jantung dan mengurangkan risiko penyakit jantung serta mengelakkan berlakunya penyempitan pada pembuluh darah. Jika kerap memakan belut, ia dikatakan boleh menguatkan daya tahan tubuh, menormalkan tekanan darah, menghaluskan kulit, mencegah penyakit mata dan menguatkan daya ingatan.

>> Ikan haruan
Daripada penyelidikan, ikan haruan merupakan satu sumber protein yang baik, kira-kira 60-70 peratus. Ia mengandungi lemak yang rendah,  hanya kira-kira 20 peratus daripada beratnya berbanding dengan ikan air tawar lain serta daging, kambing, ayam dan makanan laut. Haruan mengandungi sejumlah besar Vitamin A. Manakala kehadiran logam berat seperti kalsium, magnesium, tembaga, besi, mangan, nikel, plumbum dan zink adalah lebih rendah daripada paras toksik yang dibenarkan untuk badan manusia. Khasiat ikan haruan adalah antaranya untuk menyembuhkan luka-luka dalaman, mengandungi antiseptik bagi pencegahan pembiakan bakteria, mengurangkan rasa sakit selepas pembedahan, mengubati penyakit gastrik, mengandungi sejumlah besar Vitamin A yang membantu menambah daya penglihatan, melembapkan kulit dan bertindak sebagai anti oksidan yang melambatkan proses penuaan.
Ikan haruan juga mengandungi kolagen yang tinggi yang membantu mencantikkan kulit

>> Manjakani
Terdapat 1001 khasiat yg terdapar di dalam sebiji manjakani. Antara khasiatnya ialah untuk awet muda, di mana ia mengandungi anti oksida yang baik bagi mencegah penuaan pada kulit, mengandungi asid galik untuk pencegahan kencing manis dan semput, mampu mencegah barah payudara dan rahim, bersifat astringen iaitu berupaya membasmi bakteria dan kuman yang mencetuskan bau kurang enak pada faraj, memberikan penglihatan yang jelas kerana ia mengecutkan tisu-tisu pada mata, memontokkan payudara, mengawal kulit kering dan berminyak, mempunyai serat makanan yg dapat melawaskan pembuangan air besar, Vitamin dan zat galian serta karbohidrat dan protein boleh menambah kesihatan, mampu menegangkan semula otot-otot dalam faraj dan sekali gus merapatkan bahagian yang longgar, lemah atau kendur. Manjakani juga didapati sangat baik untuk menyerap lendir dan lelehan faraj, berupaya mengecutkan semula tisu-tisu di dalam faraj terutamanya selepas bersalin, mencantikkan kulit dan mencegah jerawat, mengandungi kalsium yg membantu menguatkan gigi dan tulang, mempunyai astringen yg mengekalkan kebersihan mulut dan merawat ulser.

>> Lempoyang
Digunakan secara tradisional utk membersih dan mencantikkan kulit wajah iaitu dgn cara meminum air perahan kulit ubinya yg dikikis dan dicampur bersama sedikit madu.
*Selain itu khasiatnya juga dapat mengubati kurang nafsu makan, sesak nafas dan bau badan. Merawat penyakit kanser serviks (pangkal rahim) serta dapat juga memperbanyakkan air susu badan.
***Mengikut laporan kajian yang dibuat oleh UPM Serdang;
“Hasil penyelidikan selama lapan tahun, enam penyelidik Universiti Putra Malaysia (UPM) berjaya menghasilkan bahan semula jadi berasaskan tumbuhan herba, lempoyang bagi merawat dan mencegah kanser pangkal rahim tanpa sebarang kesan sampingan. Tidak seperti ubat sintetik biasa, hasil penyelidikan mereka membuktikan bahan berkenaan yang dipercayai antara produk terawal seumpamanya di dunia itu hanya membunuh sel kanser secara
khusus tanpa mengganggu sel dan tisu normal lain”.

>> Kacip fatimah
Bersifat anti-kanser, anti-kulat dan anti-radang, disamping khasiatnya yang merangsang estrogen. Membantu mengembalikan peredaran Haid yang mungkin terganggu kerana faktor-faktor seperti tekanan, penyakit atau apabila pengambilan pil perancang keluarga tidak diteruskan. Mencegah kekejangan, pembendungan air dan kerengsaan yang dihadapi oleh mereka yang merasa sakit semasa datang haid. Mengimbangi,membina dan mengharmonikan sistem rahim wanita untuk merangsang kehamilan yang sihat. Menyihatkan serta merapatkan bahagian faraj serta mencegah kegatalan di faraj dan mencegah keputihan. Mengatasi kelesuan,keletihan,melegakan tanda putus haid, disamping menenagkan perasaan. Melancarkan pembuangan air besar dan air kecil serta membuang angin dalaman tubuh

Untuk wanita yang baru bersalin, KACIP FATIMAH membantu mempercepatkan penyembuhan rahim dan salur peranakan. Otot faraj yang lemah dibentuk dan diperkuatkan untuk menghalang terjadinya gelinciran pundi kencing dan pembuangan air kecil yang tidak disengajakan. Ia membaiki peredaran darah untuk meningkatkan perasaan dan keseronokan hubungan kelamin. KACIP FATIMAH juga mujarab untuk mengatasi kembung yang sering dialami oleh wanita yang bersalin, mempercepatkan sembuh selepas bersalin disamping meransang merapatkan faraj.

Ia mengandungi elemen antioxidan dan phytoestrogen yang mana kedua-dua elemen ini memberi manfaat kepada lelaki dan wanita dari segi mencegah pembiakkan sel prakanser, memantapkan tisu yang  memerlukan hormon estrogen, mengukuhkan struktur tulang melalui penyerapan jisim tulang dan melewatkan proses penuaan.

>> Kunyit putih
Berkhasiat bagi membersihkan organ-organ peranakan wanita selain dapat menyembuhkan luka dgn cepat & menghentikan pendarahan. Sifat antioksidan nya juga dapat menahan zat radikal bebas  penyebab tumbuhnya sel kanser, anti inflamasi (keradangan) serta dapat meningkatkan sel darah merah. Berfungsi sbg anti-kanser, menyihatkan dan mengetatkan bahagian vagina, meningkatkan nafsu, mengatasi keputihan. Terdapat beberapa pendapat yang menyatakan kunyit putih tidak mempunyai khasiat sbg anti-kanser tetapi lebih kepada mengawal kanser daripada terjadi dgn cara mengatasi berlakunya pembengkakan (anti-inflamasi) dan meningkatkan system kekebalan tubuh badan serta sebagai anti-oksidan

Antara khasiat lain kunyit putih adalah seperti;
-Membantu membuang angin dlm badan.
-Menyembuhkan sakit perut dan senggugut ketika haid
-Menyembuhkan ketumbuhan
-mencegah mual-mual dan muntah,
-Mencegah kerosakan sel2 dlm badan
-Membantu mengurangkan berat badan, buang lemak
-Meningkatkan nafsu makan,
-Melancar air kencing
-Menyembuhkan asma dan sesak nafas (bronkitis).
-Mampu menghentikan pendarahan,
-Menyegarkan kulit dan mencegah timbulnya jerawat,
-Menghilangkan toksin dalam badan
-Memberikan stamina
-Menyembuhkan gangguan pencernaan dlm badan

————————————————————————————————————-

SOALAN:-

JAMU JALINAN CINTA ni sesuai dimakan selepas berapa hari bersalin?

JAWAPAN:-

Sebaik-baiknya setelah baby betul-betul bebas jaundis

SOALAN:-

JAMU JALINAN CINTA ni sesuai utk org bersalin normal sahaja atau bersalin ceaser?

JAWAPAN:-

Dua-dua sesuai..orang bersalin ceaser bagus untuk percepatkan penyembuhan luka ceaser tu. Bagi ceaser yg tempoh kurang setahun walaupun dah habis berpantang dan tak pernah ambil apa-apa jamu, boleh makan JAMU JALINAN CINTA dulu at least 3 botol @ sampai betul-betul pulih dan rasa sakit kat tempat ceaser tu lagi then baru bole amalkan jamu-jamu jsd yang lain.

SOALAN:-

JAMU JALINAN CINTA bole stopkan period yg berpanjangan ke?

JAWAPAN:-

JAMU JALINAN CINTA bole merawat period yg berpanjangan yg disebabkan ketidakstabilan hormon SAHAJA.. pastikan period berpanjangan bukan disebbkan oleh cyst, fibroid, endometriosis atau masalah rahim yg berat..

JAMU JALINAN CINTA mempercepatkan darah tu keluar n dan menyembuhkan luka. maybe rahim dia luka tu sbb bleeding.

**KHASIAT DAN FORMULA RAHSIA SEJAK TAHUN 1850-an
PERMINTAAN PASARAN SETEMPAT YANG TIADA BANDINGANNYA..
dulu kini dan selamanya diyakini dan sentiasa ada permintaan dari kenalan saudara handai dan orang sekampung

**AWAS!! JANGAN SAMPAI TERBELI JAMU JALINAN CINTA KLON!! DAPATKAN HANYA YANG ORIGINAL DARIPADA AGEN/PENGEDAR/STOKIS JSD YG SAH DAN BERDAFTAR SAHAJA!!





1 BOTOL RM48 TAK MASUK POSTAGE

BERMINAT?
SMS/WATSUP "JJC" KE 014-9130342

*NAK MURAH JOM JOIN AHLI*
*FREE CONSULTATION*


2 comments:

  1. bru tahu berpantang yg keguguran kena lebih detail..

    kena beringat ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg gugur awal lagi kena pantang sis ..tu pun kalau nak jaga and nak pakai lama lah sbb bahgian dlm kita tak tahu mcm mana kan?
      luar mmg nampak sihat :)

      Delete